21-05-2017 - Aneto - Col·lectiva UEVic
23-05-2017 - Aiguille de Pers - Val d'Isere
21-05-2017

Anem fins a Bourg Saint Maurice i agafem la carretera del Cormet de Roselend (la que salta a Beaufort, on es fa la Pierra Menta i es compra formatge!! jejeje).
A 6 km del Cormet hi ha un desviament a mà dreta que porta a Les Chapieux, entrada de la Valle des Glaciers.
Seguim la carretera fins al final, a les Lanchettes.
Ja hi ha alguns cotxes i durant la matinada n’arribaran uns quants més!
Sortim caminant pel camí que porta al refugi Robert Blanc però, a l’altura d’una cascadeta el deixem i anem a buscar la neu de l’inici de la gelera.
Una mica menys de 300m i ens posem els esquís.
Anem remuntant la gelera, primer per terreny de morrena, després pel terreny glaciar però completament tapat.
Ens trobem amb un senyor d’abançada edat que poc a poc va pujant... jo a la seva edat també vull estar aquí!!!
Arribem al cim amb esquís als peus.
Les vistes cap al Mont Blanc, Noire de Peuterey, Aiguille de Bionnasay, Domes de Miage... són brutals.
Fem fotografies aquí i allí i allí i aquí!! Un dia ben net perfecte per fer fotos i entretenir-nos reconeixent cims.
La baixada la fem per la coma dita Des Cabottes, però a mitja altura la deixem i agafem una valleta a mà esquerra que ens portarà amb esquís fins al fons de vall, una mica per sota de Les Lanchettes.
Hem trobat al senyor gran que deu esperar que transformi la neu perquè la baixada és força dreta i obligada per la neu justa que hi ha.

Bonica sortida, molt directe. Bones vistes, pujada agradable i baixada per disfrutar.
Si es vol, es pot partir en dos dies.